2016. december 11., vasárnap

Adventi gondolatok 11.

Adventista vagyok és Adventváró.

Az a nagy igazság, hogy mielőtt belevetettem a gyerekmunkába magamat, ti. arra gondolok, hogy gyerektanító lettem a gyülekezetben és a táborokban, és arra, hogy írni kezdtem mindenféle gyerekanyagot, ami a bibliai történeteket dolgoz fal, és arra, hogy hittant kezdtem tanítani... előtte sokáig az ifjúsági munkában vettem részt. Leginkább, mint ifjú, persze. Szerettem is én, meg fontos is volt nekem, de aztán rá kellett jönnöm, hogy az ifjúság bizonyos fokig nem az én világom. Ahogy az ovis korosztály sem. 
Aztán mégis úgy alakult, hogy legtöbbször az ovisoknak írok anyagokat és most sok ifjúsági korosztályú gyermek jár hozzám hittanra. 
Szívesen emlékszem vissza azokra az időkre, amit a KIE-ben eltöltöttem. Szép évek voltak, sok-sok élmény, tapasztalat, hit, Jézus, barátságok, de aztán átalakult az életem. Valahol elvesztettem őket, és bár szívesen gondolok rájuk, de valamiben más lett az életem. Amikor Balatongyörökre megyünk nyaralni, mindig elmegyünk a Sóvár mellett, ami a KIE konferencia központja. Szoktam is nosztalgiázni ilyenkor. :)

És bár ezek adventi gondolatok, azt gondolom, hogy azért fontos az ifjúsági munka, mert ők lesznek a jövő, és jó dolog, ha a fiatalok inkább Isten mellett döntenek. 
Mindenkinek jót tesz.

Siklósi József: Ifjúsági munka

Serdülő lány. Termetes, pimasz.
Szemek közé nevet kajánul,
mikor felkeresem. "Krisztus? KI az?
Üdvösség? Hol faragták, mi fábul?
Bibliaóra? Hát ott meg mit csinálnak?
S mire jó az? Sok énnekem a dolgom!
Dehogy megyek! Ott engem sose látnak!"- 
s mondókáját mondja-mondja folyton.
Legközelebb hétfő. Este hét,
az ifjúsági óra kezdete.
Háromnegyedkor ott áll. Szerteszét
 bolyong: "Valami óra itt les-e?"
Egy héttel később jön másodmagával.
"Osztálytársnőmet elhoztam ide.
Hadd hallja ő is." Recsegő széklábbal 
játszik folyton, míg szól az Ige.
De szól az ige! Jövő héten ismét
ő a legelső. Öntudatosan szól:
"Valaki el akart parancsolni innét.
Mondtam: Olyan nincs! Jegyezze meg ezt jól!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése