2019. február 25., hétfő

Ami jó kedvre derít - túrós béles


A nagy kedvenc(em): TÚRÓS BÉLES

És a másik nagy kedvenc: DIÓS CSIGA


Az alaptésztát általában a csúcs mákos tésztájából készítem, de szoktam változtatni rajta. Ez most 1 kg lisztből készült, csak 3/4 része fehér liszt, az 1/4 része pedig teljes őrlésű.

A diótöltelékhez pedig beleteszek minden finomságot. Mivel két rudat szoktam készíteni, ahhoz használok kb. 40 dkg darált diót, 40 dkg porcukrot, 20 dkg mazsolát (én úgy szeretem, ha jó sok van, családom egyéb tagjai nem :( ), 2-3 citrom reszelt héja (de én egyet szoktam), 2 csomag vaníliás cukor, 1 rumaroma és 1,5 dl tej (mindenkire rábízom, hogy növényit vagy simát használ).

Aztán kinyújtom a tésztát, aminek nem jó, ha nagyon megkel, mert akkor szakad. Beleteszem a tölteléket, és rudat készítek. És darabokra vágom. Azért nincs olyan szép kerek formája, mert nem formáztam meg, csak ahogy sikerült :) Megkentem egy kis tojással, és megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése