2019. szeptember 9., hétfő

# 1. hét - Menü

Elkezdődött az iskola. Most már igazán kalandos lesz minden, mert a legkisebb is elsős lett.
Viszont az étkezést most is itthonról oldjuk meg. Van a Facebookon egy csoport, amit csináltam, a neve: Vegetáriánus Menza. Ezt akkor hoztam létre, amikor meguntam az iskolai étkeztetést, és azt, hogy vegaként nincs lehetőség választani.
Ezért én minden nap főzök, és elviszik a gyerekek az iskolába, amit elkészítek.
Arra próbálok odafigyelni, hogy ha lehet, akkor nagyjából ugyanaz, vagy valami hasonlő jellegű ételt vigyenek. Ez nem mindig szokott sikerüln, mert vannak ételek, amelyeket nem szeretnek egyformán, vagy csak az egyik szereti, és a másik nem, de megoldom ezt is.

Igyekszem majd megosztani veletek az előző heti étlapot, ami volt nálunk. Ha mégis szeretne valaki ötletet meríteni. :)

Ami tény, hogy csak és kizárólag másodikat visznek a gyerekeim, a levest, (főleg most, hogy gyalog járunk) nem lötyögtetjük az úton, meg így is 3 dobozt viszünk magunkkal, még háromnak nem látom értelmét. Itthon szoktam levest főzni, és akkor itthon azt esznek vacsorára. Kisfiam kimondottan leveses.

Tudnivalók, hogy nálunk hogy van ez. Mivel a kisfiam nem eszik nyers gyümölcsöt és zöldséget, ezért vele nehéz dolgom van, de mégis megoldjuk. A lányaim ellenben nagy gyümölcsösök, így mindig visznek a kis dobozkájukban. A kicsi főleg igényli. A zöldséget pedig ti hozzárakhatjátok a ti gyerekeitekéhez.

1. hét
HÉTFŐ
Tízórai: Kakaó, kalács
Ebéd: Zöldbableves, Milánói
Uzsonna: Gyümölcs, keksz, vagy Túrós Batyu

KEDD
Tízórai: Kockasajt, Kifli
Ebéd: Daragaluska leves, Zöldborsó főzelék (kenyérrel esszük)
Uzsonna, Vajaskenyér, gyümölcs

SZERDA:
Tízórai: Joghurt, kifli
Ebéd: Frankfurti leves, Krumplis tészta
Uzsonna, VegaMájkérmes zsemle, gyümölcs

CSÜTÖRTÖK:
Tízórai: Kakaós csiga/ Vaníliás csiga
Ebéd: Hamis húsleves, Vadas spagetti tésztával
Uzsonna: Vajkrémes kenyér vagy zsemle, gyümölcs

PÉNTEK:
Tízórai: Jó Reggelt! -keksz
Ebéd: Sajtkrémleves, Rántott karfiol / Tojás, Párolt risz, tartármártás
Uzsonna: Vajas kenyér

Van, ami már régóta fent van a blogon, de van olyan, amit ezerszer készítettem, és most látom, hogy nincs. :) De nem olyan bonyolult ételek, amelyeket bárki ne tudna elkészíteni. :)

Remélem, hogy használni tudjátok!

2 megjegyzés:

  1. Ma nálunk is hamis húsleves készül, hamis túrógombóccal, amit kókusztejben főtt kölesből készítek. Egyszerű és tápláló. 😊

    VálaszTörlés
  2. Így igaz. :)
    Én ma a levesben főtt zöldségeket ettem meg, csak úgy magában. Nagyon szeretem.

    VálaszTörlés