2019. szeptember 10., kedd

Zöldborsófőzelék megint

Az úgy van, hogy mivel mindhárom gyerekem szeptembertől iskolás, ezért a főzés is könnyebbség lesz. Mivel csak egyfajta étlapot kell követnem. 
Már évek óta úgy csinálom, hogy elkérem az aktuális intézménytől a havi, aktuális étlapot, és aszerint igyekszem főzni. Az oviba nem nagyon kellett, mert a legkisbb majdnem mindent megeszik, de a kisfiammal nagyon nehéz dolgunk van. Mindent leellenőriz, és ha valami nem úgy néz ki, vagy nem olyan, vagy bizonyos étel, akkor azt ő bizony meg nem eszi! 
De milyen unalmas is lenne az élet, ha az embernek nincs egy válogatós gyereke, nem igaz? 
Nos, a héten az egyik étel a zöldborsó főzelék volt, ami meg kell mondjam a család egyik kedvence. Ez az egyetlen étel, amit mindkét mamánál megesznek. Nálunk, az anyukám nem rak bele pirospaprikát, itt, az anyósom igen. 
Sokáig én is fehéren hagytam, amit Férj megjegyzett, hogy ő szereti a színeket. :) Azóta használom a paprikát, és végül is mindegy. 
Én nem vagyok egy nagy főzelékes, viszont a borsó az egyetlen, amit bármilyen formában és bárhogy szeretek és megeszem. 
Ez az a főzelék, amit nem kell nagyon megalkotni, hiszen nagyon egyszerű, és persze nagyszerű. :)

Feltétnek - most kivételesen - tükörtojást készítettem hozzá. Én nem igazán szeretem a tojást semmilyen formában, kivéve a süteményeknél, mert abban nem látszik. :) Ritkán szoktam enni, simán kihagyom az étkezésemből. De most úgy voltam vele, hogy "úgy ennék egy kis tojást"! Ezért találtam egyet és megsütöttem.
 Hozzávalók: olaj, zöldborsó, petrezselyem, só, tej,kevés cukor, fokhagyma


Elkészítés: A fagyasztott zöldborsót kevés olívaolajon saját levében megpárolunk. Sózzuk, megszórjuk petrezselyemzölddel, fokhagymával, és amikor megpuhult a borsó, akkor teszek rá lisztet, és összekeverem. Csomómentesre próbálom, bár nem mindig szokott sikerülni. :) És ezután beleteszem a piros paprikát, és a legvégén felöntöm tejjel. Utána kicsit összefőzöm, és kész is. :)


A tojás miatt ovovega kaja, tojás nélkül vegán.

2 megjegyzés: