2014. december 13., szombat

Házasságos Advent 13.

Biztosan rátok is nagy hatással volt a Bakancslista című film. Nekem is tetszett. Sokszor megnéztem. Nagyon jó film, ami elgondolkoztat az életről, az élethez való hozzáálláshoz, az emberek kezeléséhez. Igen, a bakancsilsta azoknak a dolgoknak a sora, amelyeket az ember meg akar tenni és tapasztalni az életében, mielőtt hogy úgy mondjam, feldobná a bakancsot... Hiszen erről szól a film...
Szerintem ezután emberek tömkelege kezdett el listát írni, hogy mit szeretne, mire vágyik, hova menne el, mit csinálna meg, milyen titkos vágyai vannak... Nagyon kíváncsi lennék, hogy ki merre szeretne utazni, ki mi mindent szeretne kipróbálni, ki mit gyűjtött össze vágynak, kívánságnak, álomnak.

Én magam is szeretek álmodozni, ábrándozni. Nem hiszek a szerencsében és a sorsban, csak és kizárólag Istenben. A szüleim viszont máshogy gondolkodnak. Nagyszüleim, amikor anno elindult a Lottó, vettek szelvényt, és játszottak. Mama csak egyet vett mindig. Amikor Mama meghalt, anyukámék továbbvitték a számokat, mert hátha... Aztán néha szoktunk poénkodni, hogy mi mindenre költjük majd el, ha "soha nem nyerik meg". :) És ez jó. Már körbeutaztuk a földet, vettünk házakat, új autót, adakoztunk... :) :), tudjátok, ahogy az lenni szokott.

De igazából én ebben a tekintetben megint úgy gondolom, hogy beszélni kell róla.
Ésszerű és normális vágyak és listák kellenek! Mert ettől tudjuk és érezzük, hogy működik. Nem kell elszállni, és irreális ötletekkel bombázni a másikat. Ötletelni kell, elmondani, hogy mit szeretnénk, de ésszel és biztos lehetőséggel.
Ezért a mai feladat: Mondd el vagy Írd le a vágyaidat! (Én ez utóbbit tettem)
Úgy bírom az ilyen papírokat, hát nem szép?

Sokszor kapom magam azon, hogy a Férjem nem érti, hogy mit mire mondok és miért. Mi köti össze a gondolatmenetimet. Mondjuk ez a férfiaknak bonyolult, ne is várjuk tőlük, hogy megértésék - bocs fiúk!, de ne is bonyolítsuk túl. Azt tanultam meg az évek alatt, hogy elmondom mindig, mit szeretnék. Lehet, hogy hosszabb lesz a mondat és a mondatszerkezet, és néha feltűnhet, hogy többszörösen összetett mondatokban beszélünk :), de ami a lényeg, hogy a Társunk nem gondolatolvasó.
Én sem tudom, hogy Férj mikor mire gondol, és rá szoktam kérdezni. Mire gondolsz, vagy most csak "semmi dobozodat" használod? Tudjátok ez az a nézés, amikor él, de nem működik az agya...:)

Mindenesetre jó ezeket is megbeszélni. Az én listámon kb. 5 éve rajta volt, hogy kondi terembe szeretnék járni, és íme, teljesült. Apró dolgok ezek, de hatásosak. Én biztos vagyok benne, ha nem nagy tervek (pl. torony óra lánccal), akkor örömmel tudjátok egymás kéréseit teljesíteni. És egy közös lista nagyon-nagyon jó dolog!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése