2014. december 11., csütörtök

Házasságos Advent 11.

Tény, ami tény, hogy nem vagyok egy könnyű eset. De közben meg az vagyok. :)
Tudom, hogy ez egy furcsa ellentmondás, de így van ez igazából.
Az a típusú ember vagyok,

  • akivel könnyen ki lehet jönni, 
  • aki könnyen teremt kapcsolatokat, 
  • aki hamar barátkozik, 
  • aki alapvetően megérti az embereket, és jókat tud lelkizni, ha szükséges, 
  • aki keveset lázad, 
  • aki jól érzi magát, akárhová megy,
  • aki nehezen vagy egyáltalán nem tud nemet mondani...
Aki ismer személyesen (remélem megerősítik) szerintem nem vagyok annyira nehéz ember.
Mégis úgy gondolom, hogy ennek ellenére tele vagyok gyengeséggel, hibákkal, amelyeket néha szégyellek.
  • türelmetlen,
  • ingerlékeny,
  • rendetlen,
  • kritizáló,
  • sokat beszélő,
  • hirtelen haragú, és még sorolhatnám...
Tudtad, hogy akkor menthetetlen egy házasság, vagy kapcsolat, amikor az egyik fél csak a másik hibáit látja, közben pedig a sajátjairól megfeledkezik? Gondold végig, mi mindennel szoktál rosszat okozni a párodnak? Vannak rossz tulajdonságaid, amelyeken javítanod kellene? (Írhatsz magadnak listát is, de ne vidd túlzásba!)

Azt értettem meg az évek során, hogy egy házasságban nem lehet Egozni. A házasság az két én. Lehet szabad lenni a házasságban és kell is. Isten nem egyforma embereket alkotott, hanem egyéniségeket. Én nem hiszek az önmegváltásban, sem az önmegvalósításban. 
De amit tudok, és amiben biztos vagyok, hogy önző vagyok, egoista.
Nagyon sok hibám van, amit tudok, és amivel küzdeni kell.
Mert:

Ezért a mai feladat:

Beszélgessetek 4 erősségetekről és 1 gyengeségetekről!

Nyáron, amikor Bózsván jártunk a Házasság-gondozó táborban (amit már most mindenkinek ajánlok) volt ez feladat. Nagyon érdekes volt, mert az ember szívesen hallgatja, amikor dicsérik, de amikor azt mondják neki, hogy ... "egyetlen fogyatkozásod van"... Nem baj, ha szembesülünk egy-egy hibánkkal! 

Ami nagyon fontos, hogy ne legyen vádoló és jól megmondó beszélgetés. 
Azt szeretem benned... (4), és szeretném, ha változnál...(1) szavakkal kezdődne... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése