2017. szeptember 27., szerda

Almás-mákos gyors süti

Tegnap úgy ettem volna valami sütit. Valamit, ami gyors és hamar megvan. Ezt választottam. :)Meg gondoltam, hogy felavatom Férjtől kapott tavalyi, karácsonyi ajándékomat. :) Használtam már, de annyira kevésszer... :( 
 Az anyósomtól kaptam egy kis almát, így gondoltam, felhasználom, ha már van. De klasszikus pitéhez, gyúráshoz nem volt kedvem. Ezért választottam ezt a gyors, de tényleg nagyon gyors süteményt! Az alma adja meg azt, hogy nagyon puha és nagyon különleges íze van, nincs benne margarin, és ezért még nagyon egészséges is :) Ráadásnak a mák mindig jó ötlet. Régebben nem szerettem a mákot, de amióta Férj a Férjem, igen sokat készítek, és rájöttem, hogy nagyon finom. 
Ám, ha valaki nem szereti a mákot, akkor elkészíthető dióval és kakaóporral is. Mi csak így nature ettük, mert bár nagyon édes szájú vagyok, és el tudtam volna képzelni rá egy adag vaníliás sodót... :), de még porcukrot sem tettem rá. Pedig tehetnénk! Ti tegyetek rá, nem rontja el!

Hozzávalók: 
  • 1 tojás, 
  • 10 dkg cukor,  
  • 10 dkg liszt,  
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna, 
  • 10 dkg darált mák, 
  • 1 dl olaj, 
  • 2,5 dl tejföl,  
  • 2 közepes alma



Mindent beletettem a Férjtől kapott mixerbe. Az almát a végén nagy lyukú reszelőn lereszeltem, és úgy kevertem bele. Aztán beleraktam a formába (én szilikonosat használok), de ha másfajtába teszitek, ne felejtsétek el kivajazni, kilisztezni vagy sütőpapírral kibélelni.
180 fokos sütőben 30 perc alatt megsül. Ahogy mondani szokás, tűpróbáig.
Nagyon finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése