2017. szeptember 24., vasárnap

Egy francia kaja

A blogomon sokat írtam arról, hogy mennyire szeretem Franciaországot, meg a nyelvet, meg a hangulatát. Az ételeit meglepő módon nem. És itt most nem a kagylóról, békáról és mindenféle szörnyűségről beszélek, hanem az egyszerű ételekről.
Amikor kint voltam Párizsban - akkor még húsevőként - az egyetlen dolog, ami szimpatikus volt nekem az a Crépe, a francia palacsinta. Emlékszem az árusra - még mindig, ennyi év után is, - amikor ott az utcán egy kis sütödében, bódéban készítette ezt a finomságot.

Aztán egyszer Férjnek a cégénél volt egy Családi nap, jó pár éve volt, kb. 3-4, amikor választani lehetett, valami szaftos borjúpörkölt és a Ratatouille között. Mondjuk már az meglepett, hogy gondoltak a vegákra, de kiderült, hogy nem gondoltak, csak volt alternatív megoldás (higgyétek el nekem, a bányászok nem vegák!, vagy nagyon kevés közöttük, de én ismerek egyet!!! :) )
Persze mi azt kértünk, és annyira nem volt rossz, de jó sem.
Aztán eltelt néhány év, jött a mostani, és eszembe jutott, hogy de régen is terveztem, hogy készítek.
Így készítettem.
Nem teljesen franciásan, hanem csak úgy, magyarul :)

A lecsóhoz: 
1 db nyers padlizsán, 1 db cukkini, 1 db sárga paprika, 2 fej vöröshagyma, 1 db kaliforniai piros paprika, 6 db paradicsom, 2 bő evőkanál sűrített paradicsom (bár én inkább csak piros paprikát használtam, ami lehet, hogy hiba volt),  1 csokor petrezselyemzöld, 2 szál kakukkfű (friss vagy szárított) - az eredeti receptben benne van, de én nem használtam, 1 csipet őrölt bors, só, 2 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
  1. Vágjuk apróra a zöldségeket, és a paradicsomokat magozzuk ki. (én mondjuk szeretem, ha benne van a magja a lecsóban, de itt ezt kérték) Padlizsán, cukkini akár héjastól is maradhat, felhasználás előtt sózzuk le, és némi állás után törölgessük le a levet. 
  2. Kicsi olajon külön-külön pirítsuk meg egy lábasban. Ez olyan macerás, ezért valószínűleg többet nem készítek ilyesmit. :) Kezdjük a padlizsánnal, aztán a cukkinivel a sütést, ízesítsük sóval, borssal, ha átpirítottuk őket, tegyük félre, jöhet a másik fajta zöldség. 
  3. Ha kész van mind, tegyük vissza az egészet a lábasba, keverjünk hozzá zúzott fokhagymát, apróra vágott petrezselymet, kakukkfüvet és főzzük további 10-15 percig. Óvatosan kevergessük, ne törjön a zöldség, hogy szaftosabb legyen, tegyünk hozzá egy kis doboz paradicsompürét. Én igazából piros paprikát tettem bele (hogy magyarosabb legyen), és öntöttem rá egy kis vizet, de aztán lehet nem volt jó ötlet. Mindenesetre elfogyott, de a családom azt kérte, hogy ne legyen többet ilyen.
  4. Rizzsel lehet tálalni, vagy csak úgy magában.
De azért szeretem Franciaországot és Párizst továbbra is!
És van finom sajtjuk is. - Bár ez meg azért vicces, mert nem vagyok nagy sajtrajongó.. :)
De akkor is szeretem őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése