2017. november 9., csütörtök

Töltött káposzta Szabolcsi módra

Húsevő koromban nem szerettem.
Amikor már vega voltam, és elmentünk vendégségbe, a rokonok mindig elém rakták le a húsos, töltött káposztákatt, és lelkesen próbálták kínálni nekem, hogy egyek belőle. Mondtam, hogy nem eszek húst, de senkit sem érdekelt különösebben. Legalább 5x elmondták, hogy nem baj, kóstoljam meg! :)

Aztán sokáig nem is főztem, mígnem egy alkalommal elmentünk Férjjel egy baráti házaspárhoz, és ők ugyan nem voltak vegák, de mikor mentünk, mindig vegás dolgokat készítettek nekünk. Tőle tanultam meg, és azóta is így csinálom.
Azóta NR. 1. nálam. Maximum a töltött paprika tudja felülírni, mert annak a kisfiam is nagy rajongója.
Tofuból van, pörköltet készítek belőle, hagymából, paprikából és paradicsomból.
Aztán teszek bele fokhagymát, egy kevés borsot, sót.
Beleteszem a rizst, és addig főzöm, amíg a rizs meg nem puhul, legalább félig.
Aztán a káposztát elkészítjük úgy, ahogy a töltött káposztához elő kell készíteni.
Amikor kihűlt, beletekerjük.
Teszünk az aljára egy kis apró káposztát, rátesszük a megtöltött káposztákat, majd feltesszük főzni.
A végén paradicsomlével locsoljuk meg.
Legalábbis mi Szabolcsban így szoktuk.
Nagyon finom.
Lehet rá tejfölt tenni, de magában is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése