2018. szeptember 18., kedd

Paradicsomleves

Nem is igazán jut időm arra, hogy az ételeket, amelyeket eszünk, és amiben nincs hús :) megosszam veletek. Mostanában rohanósak a napjaim, nincs amolyan "ráérek és kipróbálok valami újat" időm és fílingem sem.  Általában - mivel a családom maga olyan - a megszokott ételek kerülnek az asztalra, mert vagy azt kérik, vagy arra van időm. Nem mondom, hogy néha nem vetek be egy-egy új ételt, de elég nehéz ebben a családban. Férj is az amolyan klasszikus étel - kedvelők közé tartozik, és neki is a hús-krumpli kombináció lenne a kedvence, ha enne húst. :)
Vannak kedvencei, amiket azért készítek szívesen, mert szeretek a kedvében járni. 

Annyi a helyzet, hogy mivel életmódot  váltottam többet főzök levest. A mérleg még mindig nem mutatja azt, ami a cél, amit szeretnék, de most mivel újra része az életemnek a rendszeres mozgás, ezért jobban figyelek az étkezésemre. 
Ezért sok levest eszek. Nem szeretem annyira a leveseket, nem is igazán vagyok leveses, de most tudatosan jobban figyelek arra, hogy többet egyek és többet főzzek. Anyósom mindig úgy főz, hogy nála mindig van leves és második is. Én nem így főzök. Mert hogy nincs rá időm. 

De azért a klasszikust, a nagy kedvencet nem igazán hagyhatom ki. Egy időben mindenki kedvence volt, aztán az Elsőszülött úgy döntött, hogy ő már nem is szereti (semmilyen levest nem szeret a gyerek), tavaly a Másodszülött is kitalálta, hogy már nem szereti. De azért persze van és főzök, mert ugyan nem szeretik, de megeszik. Aztán kiderült, hogy idén mindenki megeszi.

Amikor összeházasodtunk, Férj főzte ezt a leveset sokáig, mert ő nagyon finomat tud. Én meg úgy voltam vele, hogy mindig örülök, ha neki kell főznie, mert jó érzéke van ehhez. Ma már ritkán főz ilyet és mást is, de a leves az a kedvencek között van.

A paradicsom nálam amúgy is a Nr. 1. zöldség. Nagyon szeretem.
Ezeket a leveseket pedig mindig saját paradicsomból készítem. Mert hát úgy finom.
A klasszikus formában.
Rántást készítek, aztán ráöntöm a paradicsomot, teszek bele egy kis fej hagymát, és egy nagyon pici piros paprikát, mert hát az nem ront el semmit, meg sót.
Amikor forr, akkor öntök hozzá vizet, beleteszek bazsalikomot és oregánót, és főzöm még egy kicsit.
Nálunk legjobban a levesgyönggyel fogy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése