2019. március 28., csütörtök

Filmajánló - Wind River

Egyik hétvégén, amikor a gyerekek már aludni indultak, Férj rábeszélt, hogy nézzek meg vele egy filmet. Ő már látta, és azt mondta, hogy szerinte jó film. 
Hallottam már róla, és terveztem is, hogy megnézem, mert nagy Jeremy Renner rajongó vagyok. 

(Lábjegyzet: Nem olyan régen olvastam egy cikket arról, hogy kiválasztották 2019 legszebb férfiait. Itt elolvashatjátok és megnézhetitek, kik ők. Nekem a 20-ból talán 1, ha tetszik, vagy 1,5, aki az én olvasatomban ez a kategória. Mondjuk ezt sohasem értettem egyébként, hogy mi alapján döntik el mások ezt, hogy ki szép, vagy szexi... hiszen mindenkinek más az ízlése, nem igaz?)

Na, szóval, az én 20-as listámban Jeremy Renner biztosan ott van. Persze tudom, hogy mindenkinek mást jelent a szépség, nekem semmiképpen sem a babapofik azok. Nekem a kisugárzástól lesz szép, vagy szexi valaki. :)
Szóval, általában megnézem Renner filmjeit, kivéve, ha olyan témájú, ami nem áll hozzám közel. (pl. Boszorkányvadászként) Rennert egyébként a S.W.A.T - Különleges egység és a Bombák földjén című filmje óta kedvelem. Az utóbbit is Férj kedvéért néztem meg, bár tény és való, hogy nem igazán szeretem a háborús filmeket, de ebben nagyszerű volt. Túl valódiak, azt hiszem. 

Nos, nem igazán van időm arra, hogy 1,5 órát ülve töltsek, mert képes sem vagyok rá. A sorozataimat is úgy nézem, hogy elkezdem, megállítom, kiteregetek, folytatom, odateszem a kaját, folytatom... szóval, van, hogy egy részt 2 napig nézek. Csak ha vasalok van időm 1-1 részt megnézni. :) De gondoltam, Férj örülne ennek, ezért rászántam magam.

Ami a legjobban tetszett nekem, hogy végre nem egy olyan film, ami New Yorkban, Los Angelesben, Miamiban, San Franciscoban, Chicagoban, vagy tipikus ilyen helyen játszódik, hanem Wyomingban. Nagyon élveztem, bár én ott valószínűleg megfagynék.

A film címe Wind River. (A címre kattintva megnézheted.)

Először arra gondoltam, hogy ezt bizony milyen rosszul fordították, aztán kicsit utánaolvastam Wyomingnak, és kiderült, hogy a Wind River egy hegylánc ezen a területen. És hogy ott játszódik az egész. Ráadásul maga a történet valós eseményeken alapul. Ezért is néztem meg, mert szerem az ilyen jellegű filmeket. 

Wyoming egy külön világa Amerikának. Területre hatalmas, de a legkisebb népességű tagállam.  Egy külön világ ez, mert egy indián rezervátumban játszódik. (Nekem már ez is nagy élmény, mert nagyon bírom az indiánokat. Gyerek korom óta. De persze Winnetou-t olvasni, és tudni, hogy mi a helyzet most velük, egészen más.) Itt külön szabályok, törvények vannak, és nehézségek, már-már nyomor. 
Itt bukkan fel egy fiatal, indián lány holtteste, akit a vadkilövő, Cory Lambert (Renner) talál meg. Persze megjelenik az FBI is. (Elizabeth Olsen) (Lábjegyzet: Vicces egyébként, mert ők a Bosszúállókban is együtt játszanak.) Ők ketten és a helyi 6 fős indiánrendőrség segítségével próbálják kideríteni, hogy ki bántotta a lányt. 


Igazából az indián szereplőknek is nagyon örültem. (Graham Green - Farkasokkal táncoló; Miért éppen Alaszka? és Gil Birminghan (őt sorozatokban láttam leginkább), de ismert indián színészek.)



Igazából a Wind Riverben nem a nyomozás a legfontosabb. Mert elég hamar rá lehet jönni, hogy ki mit tett és miért. Nincs benne csavar, átverés, bonyolult nyomozás és semmi ilyesmi. Még az elején kicsit unalmasnak is tűnik, és várod, hogy történjen már valami, közben meg ott ragadsz, mert magával ragad a hely "szelleme", és az egész fílingje. Lélektana van ennek a filmnek. Szerintem. 
Hogy milyen nehézségben és eseménytelenségben élnek itt is az emberek. 
Egy hatalmas rezervátum, ahol nem igazán történik valami. A legnagyobb esemény, ha egy pumacsalád pusztítja az állatokat.
Tényleg vannak nagyon elveszett helyek, és élnek reménytelenül emberek, elszigetelve, nem tudva mi fog történni... céltalan élettel, küzdelmekkel, gyásszal, fájdalmakkal... Mint mindenki más. 

Nem bántam meg, hogy megnéztem. 
Szerintem egy jó film. Lassú és néha közhelyes, de vannak benne jó gondolatok, amin érdemes elgondolkozni. 
Jeremy Renner jó színész. Én szeretem. És nekem biztosan benne van a 20-as listámban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése