2019. december 13., péntek

Egészséges adventi naptár - 10. nap

Aki ismer, tudja, hogy nagy rajongója vagyok a fáknak. Amikor tehetem és lehetőségem van rá, fákat fotózok. Régebben, amikor - úgy csináltam, mintha festenék - leginkább fákat festettem. Rajongok a fákért, szerintem olyan csodálatos ajándékai Istennek. A látványukat, a sokoldalúságukat, a szépségüket szeretem nézni, és hogy nincs két egyforma. Ahogy persze két ember sem az. Hogy Istennek mindig gondja van arra, hogy újítson, hogy valami egyedit, különlegeset adjon! 
A családom pedig tudja, hogy a legjobban a fenyőfákat szeretem. De tényleg. 
Mily aranyos momentum, vagy talán ebből indul ki, nem tudom, de az oviban is a FENYŐFA VOLT A JELEM. Azóta is szeretem, és leginkább az illatáért vagyok oda. Egy fenyőerdőben.
A karácsonyfát nem szeretem, mert az már feldíszített, nem a természetes voltát adja. 
De sok titok és izgalmas kaland rejlik a fenyőfában.

10. Ismerjük meg a fenyőt mint gyógynövényt!

téli fenyőerdő füvészblog
A fenyőfélék gyógyhatása az ókor óta ismert. Elsősorban a fenyők hajtásait, tobozát, kérgét használják különböző légzőszervi és reumás panaszok enyhítésére, szirup, illóolaj vagy tea formájában. A fenyőfélék közül leginkább az erdeifenyőt használják gyógyászati célokra. Népi orvoslásunk ezen kívül még a luc-, jegenye- és vörösfenyőt is alkalmazza. Az erdeifenyő illóolajai számos olyan hatással bírnak (fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő, antibakteriális, köptető), amelyek hatékonnyá teszik légzőszervi megbetegedések és mozgásszervi problémák gyógyítására.
A fenyők feldolgozás nélkül is gyógyító erejűek, nem véletlen, hogy a tüdőszanatóriumokat gyakran építik fenyőerdők közepére. Egy téli fenyőerdőnél semmi sincs varázslatosabb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése