2019. december 2., hétfő

Egészséges adventi naptár - 2. nap

A gyerekeimmel reggelenként, amikor ők az asztalnál ülnek és a reggelijüket fogyasztják, ha van lehetőség (és persze igyekszem szánni rá időt) legtöbbször Istenről és a Bibliáról beszélgetünk. Tettük ezt most is. Leginkább a kisfiam miatt, akinek mindig érdekes kérdései vannak, meg látom rajta, hogy fogalalkoztatja az egész Teremtés, létezés, Isten-kérdés, és már most olyan kérdései vannak, mint sok felnőttnek. 
Mondjuk - nem szeretnék túl elfogultnak tűnni -, de tény, hogy Nimród egy nagyon érdekes személyiség, tele logikával, aki megérti mindennek a lényegét, aki gondolkozik, akit foglalkoztat a élet kérdései. Leginkább az, hogy Sátán miért tette, amit tett, hogy miért nem volt jó számára az, amije volt, hiszen az angyalok vezetője volt, és miért akarta ő Jézus helyét? Nagy kérdések az ő kis fejével, de nagyon szeretem - és élvezem is -, hogy ő ilyen.
Minden logikája és jól gondolkodása ellenére, azért vannak nehézségei. Erősen kontrollos (mint én), és nehezen tud elengedni bizonyos dolgokat, és addig, amíg meg nem érti, rá nem jön a megoldásra, nem tudja elengedni. 
Egy pár napja ő is betegséggel küzd, hasonló tünetei vannak, mint nekem, csak ő kicsit még bírja. Mondtam neki, hogy maradjon itthon, pihenjen egy napot, igazolom neki (nem igazán szoktuk kihasználni a 3 napot sem, csak ritkán, ha szombaton kell iskolába menni), de ettől teljesen kiakadt.  Mondta, hogy ő aztán nem marad itthon, mert akkor egy csomó mindent kell pótolni, és ő nem szeret itthon pótolni semmit. 
Így alváskor használjuk az eukaliptusz olajat és itatom vele a citromos teát.
Már tegnap is írtam, hogy nagy teás vagyok, és a gyerekeim is azok. Pl. nem jellemző, hogy innának szénszavas üdítőket, nem mintha lenne itthon. Ritkán van, de nem jellemző. Leginkább vizet és teát iszunk itthon.
Én egyébként ebben nagyon hiszek. Mármint a teázásban és annak gyógyító erejében. 

2. Méregtelenítsünk citrommal!

Amikor olvastam erről, nem akartam elhinni, hogy már ilyen is van. Megdöbbentő, hogy mi mindent kipróbálnak és kitalálnak, csak hogy a fogyást népszerűsítsék. Utánaolvasgattam kicsit, és érdekes dolgok vannak. Találtam is egy tényleges diétás menütervet, amit lhehet, hogy érdemes kipróbálni, de elolvasva az étlapot, inkább nyáron. :)
Ahogy olvasgattam, sok sztár is erre "esküszik", és Beyoncét emlegetik, aki ismertté tette ezt a fatja diétát. Mondjuk én magát Beyoncét sem igazán ismerem. Persze, tudom, hogy ki ő, meg ismerem a nevét, a zenéjét nem, de nem is fontos nekem.
Azt is olvastam, hogy 50 évvel ezelőtt egy Stanley Burroughs nevű, amerikai dietetikus találta ki ezt a módszert. Érdekes fickó volt, ahogy olvasgattam róla. Foglalkozott masszázzsal, fényterápiával, vegánsággal és a reflexológiával is, és persze lelkes híve volt a nudizmusnak is. :) vagy :(
Kicsit olyan érzésem volt vele kapcsolatban, amikor olvasgattam róla, hogy túl sok minden volt a fejében, és egyszerre sok mindent akart. De nagy munkát végzett a rákkutatásban. Pl. sokszor javasolta az embereknek, hogy mindenhez limonádét igyanak. 
Ami tény, hogy Stanley ezt az eljárást leginkább a gyomorfekély gyógyítására ajánlotta, és ez jól is működött. A kúra eredményei közé tartozik a jobb alvás és a szenvedélybetegségektől való megszabadulás.

 A “tökéletes megtisztulás” módszer nem ígér csodákat, csak  azt, hogy az egészséges táplálkozással és testmozgással meg lehet szabadulni a mérgektől. A limonádé friss citromléből, vízből, cayenne paprikából és juharszirupból áll, amelyet 10 napig kell fogyasztani. Ugyanolyan jó, ha csak sima citromos vizet iszunk. A kúra maga drasztikus, teljes kivitelezése nem ajánlott. Ugyanakkor csökkentett tápanyagbevitel mellett a citromos víz jó méregtelenítést biztosít.

Tíz érv a citromos víz mellett:
1. Erősíti az immunrendszert – feltölt C-vitaminnal és  káliummal, amelyek serkentik az agyműködést és az idegeket.
2. Lúgosít – a citromsav lebomlása után csökkenti a szervezet savasságát.
3. Csökkenti az éhség miatti sóvárgást, mert magas a pektin rosttartalma.
4. Segíti az emésztést, javítja a máj működését és az epetermelést.
5. Vízhajtó, csökkenti a székrekedést.
6. Vértisztító, segíti a mérgek távozását – a C-vitamin csökkenti a kiütéseket és a ráncokat.
7. Üde leheletet csinál – a citromsav megöli a baktériumokat, csökkenti a fogfájást és az ínygyulladást.
8. A meleg citromos víz javítja a légzést és a köhögést.
9. A kimerült és stresszes szervezetnek C-vitaminra van a legnagyobb szüksége.
10. Csökkenti a koffeinéhséget.

Szeretem a citromos vizet, fogyasztok is itthon rendszeresen. Igaz, hogy kicsit több cukorral, mint kellene :), de a szándék megvan. Én legalábbis igyekszem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése