2019. december 15., vasárnap

Filmajánló - Kojot

Nos, már régen írtam könyvről és filmről is. Valóban nem nagyon volt időm olvasni. Már egy ideje cipelem a táskámban magammal a következő könyvet, amit elkezdtem, és olvasni is próbálom - uszodába, amikor a gyerekek úsznak, zeneiskolába, itthon is, de valahogy nem megy. Biztos veletek is volt már ilyen, hogy nehezen megy, aztán meg úgy belelendülsz, hogy nem tudod abbahagyni. Nos, a december nekem az a hónap, amikorra elfáradok, és én nem szoktam csatlakozni, a ki mit sütött és milyen a lakásdekoráció és ki mit vett ajándékba típusú játékokba, mert nem szeretem, és mert nem érdekel. 
Ez az a hónap, amikor a túlélésre élek, mert elfáradunk. A gyerekek is és én is. Oly annyira, hogy nem bírok elolvasni egy könyvet, ami máskor meg sem kottyan, de most ez van. Jó, mondjuk erre valószínűleg rátesz az is, hogy már hetek óta nem bírok kimászni ebből a köhögős betegségből, így legtöbbször - amikor nem kell valami házimunkát csinálni, vagy vinni a gyerekeket valahová - akkor sorozatokat nézek. Hát igen... 
Kettőt nézek, és mindkettőről írtam már nektek. 
Az egyik egy régi sorozat, ami nehezen indult nekem, aztán rászoktam és tetszett, de leginkább Sulivan Stapleton ragadott meg. :) Még a 20-as listámba is bekerült, ami "elhanyagolódott" (huh, de jó kis szó!) az utóbbi időben. Azt a sorozatot akkor valamiért abbahagytam, és gondoltam, hogy ideje befejezni.
A 200 első randi egy magyar sorozat, és még engem is meglepett, hogy mennyire a tévé elé fogott. Vagyis az 1.évadot pótolni kellett, és addig nem akartam a leülni a tévé elé, amíg nem érem utol, hogy hol tart. Vannak ezzel a sorozattal problémáim (pl. nem annyira lettem Gáspár Kata rajongó, meg Luca sem), de azért van benne néhány érdekes téma. Viszont Mészáros András rajongó lettem, de tényleg. 
Persze, hogy a legtöbben a sorozatban az őt alakító Márkért vagyunk oda, mert mégiscsak romantikus, kedves, figyelmes, nem tolakodó, segítőkész, nem mászik bele a másik szférájába, életébe, és mert pasinak sem rossz egyébként. :)
Mivel nem ismerem az új fiúkat a színház és film világában, mindig örülök, amikor azt látom, hogy fiatal tehetségek jelennek meg. Mert hát a régi öregek egyszer elfogynak, és nem is lehet mindig mindent rájuk építeni. 
Nos, rákerestem a szereplőkre, az egyikükről pl. kiderült, hogy móri származású... :), és Mészáros Andrásra rákeresve találtam egy filmet. 2017-es, nem olyan régi, de gondoltam, megnézem.
Kemény film. 2 óra tömény kiabálás, akció, verekedés, trágárság, mégis úgy éreztem, hogy kicsit jelenvaló. 
Ha megnéznéd, KATT IDE!  
Hangot azért érdemes ráadni, mert egy-két helyen nem mindig érthető. Ehhez kellett volna még egy kis utómunka, és szerintem a női főszereplő sem volt túl jó, nekem kicsit unalmas volt a személyisége, de a férfiak nagyon jól játszottak. Sok ismeretlen arc, elsőfilmesek, de valahogy mégis érezni lehet, hogy valóságos.
A film tartalma:
Tűzkőre érkezik Bicsérdi Misi, mert földet és rozoga házat örökölt nagyapjától, az öreg Misutól, aki a maga idejében igazi fenegyerek hírében állt. Misi frusztrált, elfojtott, menekülő 30-as, nem találja helyét az életében, munkájában, párkapcsolatában. Csak sodródik, nem vállal fel konfliktusokat. Ez a gúnya azonban egyre jobban szorítja. Hozzákezd öregapja romos házának felújításához, amelyben igaz célt lát meg önmaga és párja, Eszter számára egyaránt.
Pénz híján mindössze a nagydumás, rokkantnyugdíjas Lajost, és hallgatag, börtönviselt sógorát, Attilát tudja felbérelni mesteremberként, és maga is részt vesz az építési munkákban, amihez mit sem ért kezdetben. A természetközeli idillben végre kezdi megtalálni magát, de ez nem tart sokáig. Kiderül, hogy a határban meghúzódó telkeket pitiáner összegekért kebelezi be Tűzkő nagybirtokosa, a helyi mindenható "Döbrögi", Szojka Pál és fia, hogy egy svéd multi számára adja el a völgyet. Amikor Szojka szemet vet Misi örökségére is, a fiú felveszi a kesztyűt, és a csetepaté eldurvul - ez már háború a kisember és a földesúr közt.
Súlyos harc kezdődik a földért, a családért, az életért, a jövőért, a belül megszülető férfiért...

Jó volt.
Nem bántam meg, hogy megnéztem.
És úgy döntöttem, hogy Mészáros András bekerül a 20-as kategóriába. Az első magyar színészként. Azért ez nagy szó!

Nem lett a kedvenc magyar filmem, de az biztos, hogy elgondolkoztam néhány dolgon. Már ezért megérte. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése