2019. december 3., kedd

Egészséges adventi naptár - 3. nap

A mai napom elég érdekes, és persze kaotikus is volt egy kicsit. Sok lelki beszélgetésem volt, és én nagyon élvezem ezeket a perceket, bár most, hogy még nem vagyok jól, és egy hosszabb beszélgetés kicsinálja a tüdőmet, nos, délre megviselt. Itthon persze nem haladtam sokra, mert ahogy nagylányom hazajött, tudtam, hogy le kell feküdnöm pihenni. Nem, ez nem a "De jó neked!" érzés, hanem a "Ha nem fekszem le, még rosszabbul leszek!" érzés. Nagylányom már éppen elég ügyes ahhoz, hogy ellássa magát, és amennyire tőle telik (??) megtanul, rajzol, olvas, szóval nem kell miatta aggódnom. Az én egészségemért viszont igen.
És az estéről pedig tudtam, hogy húzós lesz.
Férj elment a két kisebbért az iskolába, mi pedig Nagylánnyal először a könyvtárba, mert nagyon boldog vagyok, hogy szeret olvasni. Zsófi tényleg falja a könyveket, és lassan már lehagy engem. Az utóbbi időben nem haladok egyetlen könyvvel sem, pedig vár rám jó adag, de mostanában fáradt vagyok, és néha az értő olvasással is meggyűlik a bajom. :) De ennek ellenére mindketten rajongunk az olvasásért és a könyvekért. Ráadásul ő is olyan, ha talál egy könyvet, akkor abból az összeset elolvassa. Nagyon lelkes volt, és nagyon boldog mindig a könyvtárban.
Innen aztán úszni mentünk. Vagyis csak ő. Kisfiam köhög és szörcsög, ő most nem jött. Zsófi viszont igen. Nagyon szeretem nézni, ahogy a gyerekek úsznak. Egy időben beálltam én is, de mivel majdnem minden sávban versenyúszók vannak, inkább hanyagoltam, és áttettem egy másik napra. Ahol nyugisan, az én tempómban, amolyan nyugdíjas tempóban úszhatok. :)
De a látvány, az fantasztikus.
Ahogy szelik a vizet, és habzik, fodrozódik az uszoda vize... ahogy a gyerekek bármilyen úszásnemben végignyomják az 1 órás edzést, csak nézek. Minden elismerésem az edzőknek is, és persze a gyerekeknek is. 
Azon gondolkoztam, hogy bárcsak az úszás fontosabb lenne, mint a foci, és minél többen úsznának, mint fociznának. Ez szerintem sokkal, de sokkal fontosabb. Lenne...
Én most nem úsztam, hanem a lelátóról figyeltem az eseményeket. Ilyenkor mindig viszek magammal egy könyvet, de most olyan nehezen haladtam vele. Így inkább néztem a gyerekeket, ahogy úsznak, és chateltem a tesómmal. :)
Közben persze nasiztam. Be kell valljam, nem túl egészségeset. Csokis-mazsolát. 
Aztán rájöttem, hogy vannak ám ettől egészségesebb rágcsálnivalók.

alma zeller cékla répa Füvészblog
3. Válasszunk egészséges rágcsálnivalókat!

Ti is szeretitek nyersen a zöldségeket? És persze a gyümölcsöt? Én amikor levest főzök, mindig eszegetem nyersen a répát és alma mindig van összevágva, mert a lányaim is szeretik. 
A legjobb méregtelenítő zöldségek közé tartozik egyébként a répa, a zeller (nagy kedvencem), a cékla (szintén) és gyümölcsök közül az alma. A cékla, alma, répa reszelve nagyon jók együtt salátának.
Nyersen kevesen merik megenni a céklát, pedig az íze kifejezetten édes. A cékla magas vastartalma miatt kiváló vérképző, jótékonyan hat az emésztésre és a májra. A répa gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, nagyon jó béta-karotin forrás, amely az A-vitamin elő anyaga. Jó hatással van a bőrre, a látásra, javítja a májfunkciókat. A zeller és a petrezselyem vízhajtó hatásúak, jó hatással vannak a veseműködésre.  A zeller szerves nátriumtartalma segíti a kalcium felszívódását. A zeller gumó és a zeller szár is fogyaszthatóak nyersen. Lúgosító hatásúak.  Az alma magas élelmi rost- és vitamintartalma miatt ajánlott. Segíti az emésztést és a méregtelenítést. Ezeknek a napi fogyasztása  jó szívvel ajánlható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése