2019. december 10., kedd

Egészséges adventi naptár - 8. nap

Nos, valóban marad ki egy-egy nap, amikor nem jelentkezem, de azért igyekszem. Elég húzós napunk volt. Délelőtt orvosnál voltam, elég sokáig. Megröntgeneztek, és kiderült, hogy nincs semmi lerakódás a tüdőmön, így mindenki megnyugodott. De sokat kellett várni, és eléggé unalmas is volt. Bár találkoztam egy régi ismerőssel, mondhatnám "kollégával". Jártam az iskolájukba hittant tanítani, és pont az egyik gyerekem az ő osztályába járt. Nagyon kedveltem a gyereket is, meg a tanító nénit is, sokat beszélgettünk mindenféléről. 
Ám az orvosi rendelő is egy olyan hely, ahol ha várni kell, akkor érdemes beszélgetni. Persze, ha van kivel. Mondjuk abban én tényleg jó vagyok. Mármint abban, hogy sokat tudok beszélni. :) Ez egyébként néha tényleg jól jön. Ő is mondta, hogy míg várt az orvosra (másik orvoshoz járt, mint én), jobb beszélgetni, mint csak várni. Így beszélgettünk mindenről. Tanításról, gyerekekről, egyházi iskolában megélt tapasztalataimról, arról, hogy mennyire hiányoznak a gyerekek, ő pedig mennyire várja a nyugdíját... Szóval, jó volt. 
Az egész délelőttöm rohangálással telt, pedig ugye az volt az orvosi utasítás, hogy pihenjek, igyak teát és egyek vitamint. Nos, én próbálkozok, de azért nem megy úgy ám, ahogy szeretném...

Délután pedig a család úszni volt. Ilyenkor van edzése a két nagynak, a kicsi is jönni akart, így Férj bevállalta, hogy bemegy vele a kismedencéhez. Én meg kint vártam, mert nem akartam még jobban megfázni, mint eddig. 
Ültem a lelátón, és néztem a versenyúszók edzését. Annyira ügyesek voltak. Az én gyerekeim nem versenyúszók, hanem hobbiúszók. Ők csak azért járnak, hogy levezessék a feszültséget, ami bennük van, hogy mozogjanak, hogy sportoljanak, hogy kicsit kiegyenesedjen a gerincük. Nekik ez pont jó így. 
De hogy mennyire élveztem a versenyzőket. Itt Móron sokan úsznak. Vannak az úszóversenyzők (Móri Úszó Egyesület), vannak az Öttusások (ide járnak a gyerekeim, de persze itt is vannak versenyzők), és  vannak a triatlonisták. Mindig tele a medence gyerekkel, és ezt nagyon jó látni őket. 
A versenyúszók nekem nagy élmény. Már a gyerekek testfelépítésén is látszik, hogy milyen másak. És keményen hajtottak. Ami nagyon tetszett, hogy nem szóltak be egymásnak, ha a kisebb lemaradt, hanem amikor ők jöttek, akkor próbálták behozni a hátrányt. Tényleg nagyon tetszett. Mondtam is az edzőjüknek (mert én könnyen beszélgetésbe elegyedek), hogy nagyon ügyesek.
 Na szóval, ott ültem, és azt éreztem, hogy most úgy ennék valami egészségeset, mert hát csoki az persze van a táskámba, de az nem túl egészséges, mert ilyenkor nem is bírom enni. Ez már tényleg a betegség jele!
Így, mikor hazajöttünk, magam elé vettem egy adag mandarint, és jó sokat megettem belőle.


 
A téli időszak legjobb C-vitaminforrásai a citrusfélék. Napi fogyasztásuk erősíti az immunrendszert, segítenek megelőzni és leküzdeni a megfázást és influenzát. A C-vitamin és a kálium javítják az idegek és az agy működését. A citrusokban lévő flavonoidok csökkentik a rossz koleszterint és a vérben lévő zsír mennyiségét. A magas rosttartalom segít a telítettség érzés elérésében, a grapefruit és a citrom javítják az emésztést, és hatékonyak a súlyvesztés elérésében. Fokozzák a méregtelenítést.Tele vannak antioxidánsokkal, amelyek megkötik a káros szabad gyököket. Nyugodtan kombinálhatjuk őket egymással!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése