2020. február 8., szombat

ÉLETSZÖVŐ # 39. KI, MIKOR ÉS MIÉRT DICSÉRT MEG TÉGED UTOLJÁRA?

#39. Ki, mikor és miért dicsért meg téged utoljára?

Most őszintén, ki nem szereti, ha megdicsérik, és azt mondják neki, hogy jó abban, amit csinál, vagy jól néz ki, esetleg ügyes volt aznap, vagy bármi. Azt vettem észre, hogy elkezdtünk fukarkodni a dicséretekkel, és nem tartjuk fontosnak. Pedig az önbizalomnövelés tekintetében ez nagy segítség.
Persze, hogy én is igénylem ezt. Nőként is, anyaként is. A munkámban is. Mert bár itthon vagyok, és konkrét munkahelyem még nincs,bár nagyon szeretnék munkát találni (noha nem mondom, hogy nem félek tőle egy kicsit), tud az ember szárnyalni abban, amiben jó.
Nekem ilyen az írás.
Lassan, nagyon lassan haladok vele. Sokszor érzem azt, hogy sohasem leszek kész, vagy hogy határidő van, és még sehol sem tartok... mégis úgy érzem, hogy ebben jó vagyok, vagy legalábbis ezt jól csinálom.És az utóbbi időben úgy alakult, hogy sokan megdicsérték a munkáimat, amiket írtam, és ez nagyon jól esett. És tudom, hogy sokan használják is.
Szeretek kitalálni dolgokat, és azokat szívesen meg is osztom másokkal.
Emiatt sokszor megdicsérnek, és ez jól is esik.

És szeretem, amikor a gyerekeim megdicsérnek, hogy milyen finomat főztem, meg a Férjem, hogy milyen csinos vagyok. Már ezért megéri.

Dicséret vagy kritika esetén azt is vedd figyelembe, hogy ki mondja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése