2024. szeptember 29., vasárnap

#366. Sorozatajánló - Éjszakai szolgálat

Sok-sok évvel ezelőtt olvastam a könyvet. De már nem annyira emlékeztem rá. Csak arra, hogy nehezen küzdöttem meg vele bizonyos részeket, és hogy lassan haladtam vele. Nem igazán értettem mindent, hogy mikor hol és mi történik, éppen mi miért van ott, ilyesmi...


Tartalom:

 A ​hidegháborút követő években a kémkedés új szintre lép. A fegyver- és drogcsempészet legkönyörtelenebb szereplői elképzelhetetlen mértékű hatalomra és gazdagságra tettek szert, ráadásul a Whitehall és Washington sötét zugaiban titkos szövetségre léptek a hírszerzéssel. Az egyik legelvetemültebb bűnszervezet feje egy Roper nevű, érinthetetlen angol férfi.

Jonathan Pine, a brit haderő egykori katonája kész harcolni az ellenséggel. Ő az az ember, aki képes Roper közelébe férkőzni, így részben kötelességből, részben személyes bosszújától fűtve elindul a hozzá vezető veszedelmes labirintusban. Küldetése Nyugat-Cornwall szikláitól Észak-Québecig és a Karib-térségig, majd Panama dzsungeleibe és egy láthatatlan világba vezeti.

Én alapvetően szeretem a kémregényeket, de nem minden kémregény jó. Jelen esetben nekem a sorozat jobban tetszett, jobban megértettem.

A könyv 1993-ban íródott, a sorozat 2016-ban készült. Modernizált formában. Valószínűleg ezért is értettük meg most jobban. Szívesen néztem, nagy rajongója vagyok mindkét színésznek, de a legjobban a Burrt játszó Olivia Colman tetszett a legjobban. 

Ami tény, hogy még egy John Le Carre könyvet nem olvasok el, de ha bármiből filmet csinálnak, amiben Hiddleston szerepel, (aki erősen 20-as listás!) biztos megnézem. Jó, mondjuk a Kongot nem néztem meg még miatta sem. :) És Laurie is nagyon jó volt negatív szereplőnek. Tényleg jó volt. Ajánlom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése