2020. január 20., hétfő

ÉLETSZÖVŐ # 20.

#20. - Melyik állat lenne a mai napod?

Jaj, már megint ezek az állatos kérdések!
És már megint nem tudok rá felelni.
Ma nem voltam itthon, egész délelőtt Fehérváron voltam. Hosszú szervezés és egyeztetés után, találtam egy napot, amikor meg tudtam oldani, hogy elmenjek itthonról. De tényleg.
Még karácsonyra Férjtől kaptam ajándékba egy kis dobozt, benne egy kis papírral, ami arról biztosított, hogy abban egy beváltható könyvutalvány van, amit bármelyik könyvesboltban beválthatok. Hát igen, ő tudja, hogy nem egy páva típus vagyok, ha értitek mire gondolok. :) De csak most, január közepén tudtam beváltani, de én ennek is örülök.


Jó volt, úgyhogy leginkább utaztam, sétáltam, kóboroltam. Akkor lehet, hogy egy macska voltam ma. Végül is, így stílusos... :)

 Ez itt én vagyok. Ugye el sem hiszitek?
 Fehérváron meglátogattam az órajátékot. 
Fontos érdekessége, hogy az én FÉRJEM is dolgozott rajta. :)
Az órajáték figurái a magyar történelem olyan királyi személyiségeit ábrázolják, akiknek nevéhez legendák fűződnek. A történelmi alakok először délelőtt tíz órakor jelennek meg zenei kísérettel, majd a város templomaiban egyszerre megkonduló déli harangszó után ismét láthatjuk őket. Ezt követően kétóránként, délután kettő, négy és hat órakor vonulnak fel a királyi alakok. A harangjáték zenéje az „Ah, hol vagy magyarok tündöklő csillaga” című népének, mely István királyhoz fűződik, és egy középkori dallam, az „O Pastor aeterne”. Az órafigurái a harsonás, Szent István király és Imre herceg, Szent László király, Szent Erzsébet és Szent Margit, Mátyás király és Beatrix királyné. Az óramű számlapja különleges, 24 órás beosztású. A világos alapon lévő számok a nappali órákat, a sötét alapon lévők az esti és éjszakai órákat mutatják. A 12 hónap nevét felsoroló körívhez kapcsolódik a csillagtérképeket ábrázoló tárcsa. Ez havonta fordulva a megfelelő ábrát a hónap nevéhez igazítja, így egy év alatt fordul körbe a számlapon.

Aztán még találtam egy-két jó dolgot. 


Nagyon jól éreztem magam, és kellett ez a délelőtt. :)
Azt javaslom, hogy adjatok magatoknak ti is egy napot, és fedezzetek fel egy várost, falut, menjetek el olyan utcákra, ahol még nem jártatok. Nagy kaland!



Néhány angyal szárnyak helyett szőrzettel rendelkezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése