2024. január 23., kedd

#259. E.S.Gardner: A molyrágta nerc esete

E. S. Gardner a másik nagy kedvenc íróm. A megunhatatlan, a jogi sziporkáiról ismert Perry Mason megálmodója. Még fiatal koromban akadtam rá a könyveire, és amit tudtam, az összeset felvásároltam. Főleg antikváriumokból. Többször is elolvastam, szinte rongyosra. Jó, mondjuk volt olyan, amelyik már kicsit nyúzottan érkezett, de engem ez sem zavar. 

Nagyon élvezem a nyomozásokat, a különleges történetet, ahogy indul, ahonnan indult. Mint ez a könyv is. Egy étteremben kezdődik, ahová a Mason és a titkárnője mennek vacsorázni. Aztán egy jó kis nyomozós történet kerekedik ki belőle, és a végén a tárgyalóteremben, amikor és ahogy Mason kérdez, az valami fantasztikus. Izgalmas. Letehetetlen. 

Mivel nem vastag könyvekről van szó, gyorsan lehet velük végezni. Egy este alatt, vagy maximum két délután. Mindenképpen ajánlom. 


Perry Mason megunhatatlan! :) A sziporkái, a visszavágásai, a keresztkérdései. Egy kicsit mindegyik sztori hasonlít, de közben pedig mégsem. Szeretem ezeket a régimódi krimiket. Mert én ennek az időszaknak a krimijein nőttem fel, a Tetthelyen, a Derickken, vagy a San Francisco utcáin. És bár gyerek voltam, fiatal, sok mindent nem értettem, mégis magával ragadott. Ahogy ezek a könyvek is. Ráadásul az Albatrosz sorozatokat nagyon szerettem, és még most is sok megvan, olvasom is őket, ahogy tudom. 

Mason igazán jó figura, én minden részben szurkolok, hogy összejöjjön a titkárnőjével, de ugye akkor az már nem lehetne az igazi. De nagyon szeretem, ahogy Paul Drakekel ugratják egymást, vagy ahogy Della Street jó kis személyiségrajzokat fest le az aktuális kuncsaftokról. Meg Tragg hadnagy, aki bírja Masont, de olyan, mintha mindig le akarná tartóztatni. A tárgyalóteremben pedig a főügyész - aki tényleg a nagy ellenség -, aki mindig mindent meg akar tenni annak érdekében, hogy Mason börtönbe jusson. Izgalmas.

A történet persze megint olyan csavaros, hogy azt az olvasó nemigen tudná egymaga megfejteni, bár egy-két apróságra rá lehet jönni, vagy a sokadik Perry Mason kötetet olvasva rá lehet érezni. De hát nem is az a lényeg igazán, hogy mi rájöjjünk, hanem, hogy a keresztkérdések során Perry újra és újra bebizonyíthassa, milyen remek ügyvéd. :D

Idézetek a könyvből:

Minél többet tud valaki a fegyverről, annál inkább rájön, hogy nem is olyan veszélyes dolog. Az ember mögötte – az a veszélyes.

Minden pénzét könyvekre költötte.

    Azt nem mondom, hogy nem olvastam ettől jobb Masonös könyvet, de ez sem volt rossz. Tele volt fordulattal, izgalommal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése