2024. július 11., csütörtök

#342. Egy kis zsalugáteres hangulat, amit úgy szeretek

Nos, ebben a melegben ilyenekre van hangulatom...

Vannak pillanatok, amikor látok valamit, és aztán úgy rákattanok, hogy csak olyan dolgokat keresek vagy nézegetek. A múltkor sétáltam az én kis városomban, és az egyik kis utcában láttam egy házon egy szép zsalugátert. Én azok közé tartozom, akik nem tudják a különbséget a spaletta és a zsalugáter között, de persze az ember ha belegondol meg jobban utánajár, akkor tudni fogja. A legegyszerűbb az, hogy a spaletta egybe fatábla, a zsalugáter meg zsalukból áll össze. :) Ennyire egyszerű. 

Mindig is szerettem volna, ha van ilyen a házamban, de sajnos nincs. Csak vágyálom. Amikor kifelé nyílik, és ahogy behúzod este, még látod az utcai történéseket. Általában olasz vagy francia filmekben láthatunk ilyesmit, és az nekem ugye olyan romantikus? Persze, tudom, ma már itthon is divat, és használják is. Jól néz ki vele egy ház. Nagyon feldobja a házakat, épületeket. Hő- és hangszigetelő, kizárja a fényt. Hát nem romantikus, amikor néha egy kis minimális fény vagy levegő jön be a házba? 

Az interneten sokat lehet találni, én csak néhányat választottam:

Alapvetően nem szeretem a színes dolgokat, de ennek a képnek és gondolom ez itt egy utcarészlet, igazán jól áll. Nagyon egyedi. 

A görög szigeteken szeretik és használják is a zsalugátereket (mily meglepő, de én kéket találtam!), és ezek egész nap csukva vannak.
Forrás
A zsalugáterek bizonyos fajtái részben nyithatóak.
Forrás
Rusztikus, tehát tetszik. Még a virágtartók is.
Forrás
Nagy erkély és teraszajtókra is készíttethetünk egyedi zsalugáteres ajtókat. 
 
Azt hiszem, nem is kell mondanom, hogy oda vagyok értük. Én persze a Googleben találtam jó néhány olyat, ami nagyon tetszik, de a legjobbakat olasz és francia oldalakon. :) Mert hol máshol. Meg néhány olasz és francia oldalon. De elfogult vagyok.


Itt nézegessetek, bár mondjuk ez vintage: http://paysdemerveille.canalblog.com/

Fantasztikus!


2 megjegyzés: