2024. augusztus 23., péntek

Országos Lovagold a szelet! Nap - augusztus 23.

Országos Lovagold a szelet! Nap - augusztus 23.
Én ezt nem vállalnám be, de ha te igen, már most büszke vagyok rád!

A kaland és a béke tökéletes keveréke a Lovagold a szelet! Napon, augusztus 23-án zajlik. Pontosan ilyen érzés repülni. Újra és újra bebizonyítottuk, hogy bármit el tudunk érni, amit csak elhatározunk, beleértve a repülést is. Az emberi meghajtású repülések létrehozása 1923-ig nyúlik vissza, a sikeres repülések pedig 1961-ig nyúlnak vissza. A koncepció azóta hatalmas fejlődésen ment keresztül, és a Nemzetközi Lovagold a szelet Nap a Kremer-díjat elnyerő első emberi hajtású repülés évfordulójára emlékezik. díj.
 
Hosszú ideig az egyetlen faj, amely megtapasztalhatta a repülés vagy siklás súlytalan és békés érzését, a légi állatok voltak. Ez egészen addig tartott, amíg az emberek vágyni kezdtek erre az érzésre. Így ismerhetjük meg a repülés és a Human Powered-Aircraft (H.P.A.s) fogalmát. Ezek az emberi hajtású járműveknek nevezett járműosztályba tartozó repülőgépek. Az emberi erővel történő repülés korai kísérletei sikertelenek voltak, mert nehéz volt elérni a magas teljesítmény-tömeg arányt.
 
1904-ben dokumentálták a kerékpáros repülőgép feltalálását, de ugyanazon év július 30-án a repülési kísérletek kudarcot vallottak. Ettől kezdve egészen 1961-ig számos kísérlet történt emberi erővel történő repülésre, amelyek soha nem tettek meg egy teljes kört. Néhány ilyen repülőgép volt a Gerhardt Cycleplane, a Zaschka Human-Power Repülőgép, a HV-1 Mufli és a Pedaliante.
 
Az emberi meghajtású repülőgép első hivatalos fel- és leszállása 1961. november 9-én volt a Southampton Egyetem Man Powered Repülőgépe (SUMPAC) által a Lasham repülőtéren. A Royal Aeronautical Society "Man Powered Aircraft Group" csoportját 1959-ben alapították. A címét 1988-ban "Man"-ról "Human"-ra változtatták, a női pilóták sok sikeres repülése miatt. A Társaság égisze alatt 1973-ban Henry Kremer iparos felajánlotta az 50 000 font értékű Kremer-díjat az első olyan emberi hajtású repülőgépért, amely nyolcas szám körüli pályán repül két, egymástól fél mérföldre lévő jelző körül. 1977. augusztus 23-án a Gossamer Condor 2 nyerte el a díjat. A Nemzeti Lovagold a Szelet nap ennek megünneplésére jött létre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése