2024. augusztus 10., szombat

#352. Sorozatajánló - Endeavour

Szeretem az ilyen sorozatokat.  Ahol csak nyomoznak, nincs sok vagy alig van lövöldözés, hanem leginkább az észmunkáról szól. 

Egy ideje már befejeztem, csak még nem volt időm írni róla. Tényleg tetszett nekem, és jó volt. Érdekes karakterek. Bár az nagyon zavart, hogy mindenki dohányzott benne. Tudom, abban a korban lehetett... Engem akkor is zavar.

 

Az Oxfordi gyilkosságok (Eredeti címe: Endeavour) 2012-ben bemutatott brit sorozat. A sorozat a sok évadot megélt Morse felügyelő című detektívsorozat előzménye, a fiatal Morse korai ügyeit mutatja be. 

Az 1960-70-es években Oxfordban játszódó sorozat Endeavour Morse korai pályafutására összpontosít, aki, miután a 3. év végén, diplomaszerzés nélkül elhagyta az Oxforfi Egyetem Londsdale iskoláját, rövid időt tölt a hadseregben, mint rejtjelező, majd csatlakozik a rendőrséghez.

 A fiatal Morse két év egyenruhás szolgálat után a fiktív Carshall-Nextown városi rendőrség bűnügyi nyomozó osztályán teljesít szolgálatot. Hamar kiábrándulva a rendőri munkából, éppen a felmondó levelét gépeli. Mielőtt benyújtaná, más nyomozókkal együtt az oxfordi városi rendőrség Cowley rendőrkapitányságára küldik, hogy segítsenek egy eltűnt 15 éves diáklány ügyének kivizsgálásában. A nyomozás során az oxfordi vezető, veterán detektívfelügyelő, Fred Thursday észreveszi kiváló képességeit, és szárnyai alá veszi új segédnyomozójának.

 

Ajánlom mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése