2024. február 20., kedd

#275. Gyógyleves nálunk, mert a betegség nem akar elmúlni

Tudom, hogy már egy ideje nem osztottam meg recepteket, és nem is nagyon van rá időm. Meg az utóbbi időben leginkább Férj főz, mert ő időben hazaér, én pedig mostanában sokáig dolgozom. Kivéve a héten, mert beteg vagyok. Influenzás. 

A lányok is betegek voltak, már egy hónapja felváltva itthon vannak, most Zsófim is újra visszaesett. Úgyhogy ő az egyik szobában küzd, én meg a másikban. Nem igazán van sem erőm, sem kedvem a főzéshez, és hálás is vagyok Férjnek, hogy ezt mostanában átvállalta. De ilyenkor van egy étel, amit megcsinálok:

A család kedvenc levese.

Pedig én aztán nem vagyok leveses, de ezt bármikor megeszem. Az anyósomé nagyon finom, de persze ő nagyon jó főz, ez nem is kérdés.

Amikor többen betegek a családban, (most ez van, tehát a túlélésért küzdünk) ráadásul egyszerre, és még én is köztük vagyok, akkor is a legjobb döntés, hogy "gyógylevest" főzök, mert az mindenkinek jót tesz. 

A lehető legegyszerűbb. Mindenféle zöldség belekerül, sárgarépa, fehér répa, petrezselyemzöld, burgonya, fokhagyma, káposztalevél, hagyma, karalábé, zeller. Teszek hozzá köménymagot, egész borsot, egy kis lestányt, nagyon kevés kurkumát, teszek bele gyömbért is, sót meg egy kis delikátot, és főzöm. Hogy jó puha legyen a zöldség. 

Cérnametélttel szeretik a gyerekek, de nekem vannak olyan pillanataim, amikor teljesen csak a zöldségeket eszem meg belőle.

Aztán megesszük, és meggyógyulunk. Remélem. :)

Fantasztikus!

2 megjegyzés:

  1. Ilyen finom levestől biztos gyógyulás várható. Kívánok mielőbbi gyógyulást nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy. Már nagyon várom.

      Törlés