2024. február 14., szerda

#271. Fáradtság elleni ötletek - nálam így működik

Tény és való, hogy bár az ember nyáron szívesen pihen, kikapcsolódik, de ez nem jelenti azt, hogy a lelke nem fárad el. Én fizikailag is elfáradok. Az iskolai hajtás, főleg ebben az évben, hogy hosszabb lett a tanév, és kevesebb a pihenés. Nesze neked 3 hónap!, ahogy sokan gondolják. Be kell valljam, hogy azért mostanában hamar(abb) elfáradok. Valószínűleg a korom miatt is. Tudjátok, ahogy mondani szokták, 50 után már a B oldal forog, és ott vannak a rosszabb számok. Meg persze fáj itt is, ott is ez kicsit. Vagy nagyon. De én persze próbálok pozitívan hozzáállni az élethez. 

A hetedik évfolyam egy jó csapat nálunk. Jókat lehet velük beszélgetni, okosak, értelmesek. Tanulnak, náluk nem ciki a tanulás. És remekül lehet velük "szájkaratézni" is, ahogy általában az okos emberekkel. Rendszeresen kértek tőlem vicces kifejezéseket, mert egyszer valamit mondtam nekik, és én viszem is a szabolcsi tájszavakat. Annyira aranyosak, ahogy várják az új szavakat. :)

Arra gondoltam, hogy írok arról, hogy nálam mi vált, válik be fáradtság ellen. Azért is gondoltam rá, mert azt vettem észre a környezetemben, hogy mindenkinek rengeteg ideje van, és remekül be tudja azt osztani. Nem tudom, én akkor valamit nagyon rosszul csinálok. Mert dolgozom 8 órában, aztán még hazajövök főzni, pakolni, tanulni a gyerekekkel, mert igen, nálunk kell. Sajnos eléggé kontrollos vagyok, és ez még nehezíti is a helyzetet. 

Nem vagyok perfekcionosta, bár szeretem, ha mindig minden rendben van körülöttem, és szeretem teljesen jól csinálni a dolgaimat. Nem tudok fél gőzzel és erővel működni. Szerintem sokszor ez baj, mert vannak dolgok, amiket egyszerűen el lehet engedni. Előfordul, hogy rendetlen vagyok, csak ledobok valamit valahová, aztán persze nem mindig találom. Az is megtörténik, hogy egyszerűen hazajövök az iskolából, és annyira elfáradtam agyilag és fizikailag, hogy két mondatváltás és fürdés után már megyek is az ágyba. Szeretnék aludni, azaz AKARNÉK, de sajnos nem megy. Ez nekem nem életcél és nem inspirál. Nagyon kevés az alvásigényem, egyszerűen így alakult. De akkor is fáradékony vagyok. Persze, szedek vitamint és mozgok is, de nem az igazi.

Nos, szóval mondom, hogy nálam mi válik be:

1.Ölelj meg valakit akit szeretsz, aki fontos neked. 

Persze, hogy Férjet választottam, de lehetett volna, hogy a gyerekeimet is ide teszem. 

Hiszek abban, hogy az ember lelkének jót tesz az, hogyha valakihez odabújik. Főleg, ha az illető az az ember, akit a legjobban szeret, és akiben megbízik. (társ, gyerek, barát(nő), testvér, szülő) Az összebújásnak lelki-és pszichikai JÓ hatásai is vannak.

Azt gondolom, hogy mindenki vágyik az ölelésre, az anyai öleléstől pedig nincs is jobb. Bár most ezt a gyerekeim erősen ellenzik, leginkább Nimród,de majd elmúlik. Próbálom megérteni, hogy most kamaszként semmit sem csinálok jól, meg fárasztó vagyok (ez egyébként igaz), meg néha utálatos. De akkor is tudnia kell, hogy szeretem, és bármikor szívesen ölelgetem. 


2. A házi kedvencek nagy hatalma

Ki más, mint Ray nálunk az, akinek ez a kiváltsága lehet. Nincs is más háziállatunk, és ő elég jól bírja ezt az egészet. Tényleg úgy vagyok, ha nehéz, pocsék vagy fárasztó napom volt, akkor hazamegyek, felkapom a macskát, és kicsit "gyimakolom", ezzel is kiengedve a gőzt. Nem mondom, hogy mindig lelkes :), de már megszokta.Tényleg annyi, hogy elkapom, és megdögönyözöm őt. 

3. Vagy énekelj, vagy hallgass zenét!

Hát, meg kell mondjam, hogy nem vagyok egy nagy éneklős típus. Szeretek és szoktam is énekelni, de elég hamis vagyok, bár mondják, hogy néha eltalálom a hangján a dalokat. Ám tény, hogy csak úgy magamtól nem énekelgetek. A gyülekezetben, mert ott tömeg van, de sehol máshol. Legutoljára Neoton koncerten énekeltem, de ott sem teli torokból. Mondják, hogy az éneklés segít, hogy kiadjuk magunkból a felgyülemlett stresszt. Sokan azért énekelnek zuhany alatt. Ha tényleg elegen van, akkor viszont van 1-2 szám, amit bekapcsolok, kicsik hangosabbra veszem a hangszórót, és már jobb is. :)

4. Sok folyadékot iszok

Mostanában a fáradtság és fejfájás gyakran tör rám, sokat szenvedek miatta. Aki lát, szinte mindig egy flakonnal rohangálok, amiben víz van, és még az iskolába is mindenhová azzal járok. Muszáj. Az iskolában is folyamatosan iszok, ott elfogy egy 1,5 liter víz. Mivel már életem részévé vált, erre nem kell figyelmeztetnem magam, és ez jó. Én úgy próbálom meg kijátszani az agyamat, hogy az asztalomra teszek egy pohár citromos vizet és nem figyelmeztetem magam arra, hogy igyak. Viszont mivel kint van előttem a pohár víz, ezért ügyködés közben automatikusan nyúlok a pohárért és iszok. Ezzel a módszerrel simán meg tudok inni egy nap akár két liter vizet is.

5. A friss levegő

Az az igazság, hogy ebben a gyerekeim élen járnak, mert ők legtöbbször gyalog járnak haza az iskolából. Én magam nagyon szeretek sétálni, és amikor van egy lyukas órám, akkor kimegyek az iskola előtti parkba, ott sétálok egy nagyot, vagy csak nézegetem a fákat, fotózgatom őket, már jobb kedvem lesz. Amikor lehetőségem van arra, hogy a gyerekekkel lemenjek az udvarra, mindig megteszem, mert hiszem azt, hogy a friss levegő gyógyító hatású. Még ha nagyon hideg van, akkor is lemegyünk egy kicsit, mert szükség van arra, hogy kiszellőztessék a fejüket. És ez nekem is jó. Hiszek a jó levegő életető elejében! Hiszen a 8 alapelv egyik nagyon fontos pontja!
Nyáron mindig nyitott ablaknál alszunk, de előfordul, hogy télen is résnyire nyitva van az ablak. Az iskolában, az osztálytermekben is mindig kinyitom, ami nem szokta zavarni a gyereket, én pedig nem kapok hőgutát. Biztos, hogy már a változó kor jelei meg mutatkozni kezdenek. 

6. Csend

Reggel mindig korán kelek. Elsősorban azért, mert Férj korán megy dolgozni, és ha egyszer észreveszem, hogy felkelt, akkor már nem tudok visszaaludni. Ezért is szeretem  fél 5-től 6-ig tartó időszakot, amikor az egész házban csend honol. Ilyenkor legtöbbször csak fekszem csendben az ágyban, olvasgatok, vagy sötétben ülök, és gondolkodom. Kimondottan szeretem. Mert utána tudom, hogyha felkelek, és beindul az élet, este 8-ig nem lesz megállás. Szükségem van a feltöltekezésre.

Tényleg nem túlzok, amikor azt írom, (aki tanít, tudja, hogy így van), hogy amikor egész nap mindenki beszél, zajong, kiabál és beszél körülötted, és közben százfelé kell figyelned és ráadásul még te is ezerrel pörögsz akkor jól esik a csend. Tény, hogy amikor hazajövök egy ilyen nap után, akkor ismét csak irány a fürdőkád, mert ott fél óra csend van, mire ráhangolódom a családomra.

Bár az is tény, hogy én viszont nem bírok csendben maradni, így ez elég visszás helyzet.  

Na, ilyenkor sokszor éneklem ezt az éneket:


 7. Imádság, beszélgetés Istennel

Tudom, az emberek többségénél, ahogy ma divat, ez inkább a meditálás, de én nem tudom ezt csinálni. Én hiszek abban, hogy ki kell beszélni a dolgokat, és ki más lehetne erre a legjobb segítség, mint maga Isten, aki meghallgat engem, és az jó kezekbe kerül. Ebben nagyon hiszek. Másban nem. Igazából ilyenkor szoktam Igét is olvasni, vagy ezzel kapcsolatos oldalakra felmenni, és olvasni pár gondolatot, ami megerősít abban, hogy Istennél a legjobb kezekben van az életem. Nála aztán igazán letehetem a fáradtságomat!

8. Fürdőkád
De ezt már sokszor mondtam. Nem is térnék ki rá. :)

9. Csokoládé
Aki ismer, tudja, hogy mennyire szeretem, és igen, ha eszek csokit, akkor kicsit jobban vagyok tőle. A fáradékonyságomban segít.

10. Alvás

Na, ezt a legfontosabb. Hogy időben lefeküdjünk. A gyerekeimnél is figyelek rá, bár nem mindig veszem észre, főleg, ha én alszom el hamarabb. De fél 9-kor nálunk villanyoltás van. Szóval, van olyan, amikor sikerül nagyon hamar elaludnom, és az nagyon jó.

Csak kérdezem, hogy nektek vált be valami más is? Szívesen meghallgatom a jó tanácsokat, ötleteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése