2024. március 29., péntek

#300. Sorozatajánló - Futás

 Csütörtökön egy fél napra egyedül maradtam itthon. Sok mindent beterveztem, és haladtam is vele, de ráakadtam egy sorozatra. 

Mivel általában minden nap hajnal fél 5-5 körül kelek, és nem kellett dolgozni menni, belefogtam. Érdekes volt.

A történet: 
Adott két, harmincas évei végén járó felnőtt. Mindkettejüknek meg van a maga kialakult élete. Ruby két gyermek büszke édesanyjaként és egy jól kereső férj feleségeként próbál helytállni. Billy életvezetési tanácsadóként hat sok ezer ember önértékelésére és önbecsülésé re. És bár ennyiből úgy tűnhetne, minden sínen van, valójában réges-régen kisiklott az életük. Milyen szerencse, hogy 19 éve, amikor a főiskolán szakítottak, kötöttek egy megállapodást: ha az egyikük sms-ben elküldi ezt a három betűt “Run” (“Futás”), és a másik ugyanezt visszaírja huszonnégy órán belül, akkor bárhol is vannak, a délután ötös Chicagóba tartó vonatnál találkoznak New Yorkban. A vonattal aztán átszelik Amerikát és egy hét múlva, amikor elérkeznek Kaliforniába, eldöntik együtt maradjanak-e vagy sem. Ők legalábbis azt gondolják, ez lesz a fő problémájuk. Aztán jönnek a bajok…

ITT MEGNÉZHETŐ!

Kicsit elméláztam az egész történeten. Hogy mennyire jó vagy nem jó az, ha az ember találkozik/találkozna az első vagy nagy szerelmével. Nekem mondjuk Férj életem szerelme igazi nagy szerelme, de mindenki életében vannak titkos szerelmek, akik eszébe jutnak, és akikről nem biztos, hogy akar beszélni, vagy nem biztos, hogy jó, ha beszél. Nem kell negatív élménynek lenni. Lehet pozitív is. Csak nem szabad elengedi a "Mi lett volna, ha?" kérdést, és akkor jól is alakulhat. És itt most nem az ovis szerelemre gondolok, noha az is nagyon fontos. :)

Mi mindent tenne meg az ember érte, hogyan alakulna, milyen kalandokba keveredne, elhagyná-e a családját...? Sok kérdést feszegetett ez a sorozat. Kicsit befejezetlennek éreztem, meg itt-ott lezáratlannak, de egyszer érdemes volt megnézni, mert sok gondolkodtató gondolat, pillanat van benne. Nem a trágárságra gondolok, mert azok nagyon idegesítenek. Sok mindenre fény derült, de sok minden lezáratlan maradt. 

  • Érdekelt volna például, hogy a 19 éves nagy szerelemből hogyan és miért lett szakítás. Mi minden vezetett ahhoz, hogy elsodródjanak egymástól. 
  •  Talán jót tett volna egy 2. évad, amiben kicsit jobban lezárják és elmélyülnek a dolgokban, lelkiségében, de ez már nem lesz. 
  • A hibáik ellenére nem volt azért olyan rossz sorozat. Sokszor érezzük, hogy a szerelem bonyolult, de a meggyőződésem, hogy a szerelem a jó döntések sorozatát jelenti. 
  • Jó volt, hogy megmutatták a főszereplők hibáit, hogy azt senki sem akarta eltitkolni, noha sok titok volt az egészben. De mégis együtt tudtunk érezni. Főleg anyaként, amikor érzed, hogy néha elfáradtál, és jó lenne kilépni a mókuskerékből. 
  • Jó volt, hogy nem gyönyörű szereplők játszottak, hanem egy átlagos nő, akin meglátszik a szülés nyoma és az asszonyosodás. Rettentően zavar az a kép, hogy egy 2-3 gyerekes anya is csak akkor ér valamit, hogy vékony és izmos. Külön oda voltam, hogy a férfi főszerepet egy vörös férfi játszotta (tudjátok, nagyon szeretem a vörös színészeket), aki első látásra ismerősnek tűnt, de nem tudtam honnan. Most már tudom. A Férfit Domhnall Glessonnak hívják, és az új Star Wars-filmekben tűnt fel. 
  • Néha azért csapongónak éreztem a sorozatot, mert elindult egy szálon, aztán nem mindig lehetett érteni és tudni, hogy mi miért történik. Persze, a végén letisztult és megértettünk sok mindent, de voltak benne felesleges szálak.

A végén azt mondanám, hogy egyszer érdemes megnézni. A nagy kérdés, hogy az ember ilyen esetben mit választana. A Biztosat, amiben nem biztos, hogy boldog, vagy a Szerelmet, ami magával ragadó és kalandos, de teljesen bizonytalan. 

Tényleg érdekes!

 
0

Fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése